Le piratage et prise de contrôle de navires et drônes par GPS

29 avril 2017 par maty185

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Des étudiants de l’Université du Texas à Austin expose une nouvelle possibilité de menace terroriste, le piratage et prise de contrôle de navires et drônes par GPS !

Êtes-vous certains de vouloir une grille intelligente pour tout le réseau électrique Québécois ? Car étant donné que l’on vend (distribue) de l’électricité aux USA notre grille intelligente sera inévitablement connectée à la leur.

Qu’adviendra-t-il alors des lois et juridictions provinciales, fédérales et internationales quand nos réseaux seront soudés pour le meilleur et pour le pire ? Souhaitez-vous cette union ?

Students expose new terrorism threat
University of Texas develop GPS spoofing device that takes over ships and drones

Jack Hambrick July 29, 2013

A team of student radio navigation researchers from the University of Texas has developed a “GPS spoofing device” that allows an attacker to take control of a ship’s navigation system.

The UT students successfully hacked a GPS navigation system and took control of a ship’s course.

Their test has exposed a serious potential security threat to everything from ocean liners to oil tankers.

The UT team tested their GPS spoofing device in June on an $80 million 213-foot yacht in the Mediterranean Sea. They were able to change the course the mega-yacht without anyone on the ship knowing.

Students, acting as attackers or hackers, were able to send fake GPS signals to the ship’s civilian navigation system and change its course.

The GPS spoofing device is stealthy. It created a “ghost ship” on the ship’s GPS screen. The ghost ship fools the crew into believing that the ship is on it’s proper course, when in reality the ship is moving in a different direction.

The GPS spoofing device reasearch is bring led by assistant professor Todd Humphreys from the Department of Aerospace Engineering and Engineering Mechanics at the Cockrell School of Engineering.

“The ship actually turned, and we could all feel it, but the chart display and the crew saw only a straight line,” Humphreys told the Cockrell School of Engineering’s website.

Drones are also at risk. Last year Humphrey and his team used similar technology to take over a UAV.

http://www.digitaltexan.net/?p=55939

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24 mars 2016 à 12h date limite pour envoyer une demande afin de pouvoir participer au processus d'audience public de la Régie de l'Énergie du Québec concernant la demande de modification des conditions de service et des frais d'Hydro-Québec.

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